diri ini

Sunday, January 24, 2010 at 1/24/2010 10:12:00 PM
setinggi mana tupai melompat..akhirnya jatuh ke tanah juga..begitu juga manusia kawan2..sehebat mana pn diri kita ini pasti akan tiba satu saat kita kalah dlm permainan kita sendiri..sy berkata2 bukan utk menuding jari kemana2 pihak, tp utk kita semua ambl pengajaran dan cuba utk tidak mengulangi kesalahan org lain..

pernah satu ketika diri ini sungguh riak dan takbur dgn kehebatan yg x ramai orang lain miliki..kehebatan ini juga dikagumi sesetengah manusia yg bukan dr jantina sendri..kehebatan diri ini sendiri telah mendatangkn byk kebaikan(atleast yg disangka baik) kpd diri ini..hidup makin lancar tiada susah dan senantiasa happy..oleh dgn kehebatan yg dimiliki..hati ini sgt kering utk merasai emosi..oleh itu utk diri ini,emosi itu terletk di tangga akhir skali..pabila org lain mahu melibatkn emosi dgn diri ini..dgn pantas diri ini mempertikaikan dan mempermainkan emosi itu..seolah perasaan itu hanyalah kertas yg boleh di robek2..diri ini bangga dgn kejatuhan org lain..entah mengapa sifat senstve yg sepatutnya ada pd diri ini lenyap bak malam yg gelap..

namun, kita bukan lah Nabi..tiada yg sempurna pd diri ini..telah hampir sekian lama mengkering kn hati ini..tiba2,emosi yg tidak sepatutnya hadir,lagi haram jika merasai.tiba2 ada.kacau bilau hati diri ini. hidup tak keruan. di timpa perasaan sendiri. tetapi apa yg diri ini sedar, ia bukanlah cinta. cuma perhatian, atau mungkin kedua2nya salah hanya diri ini memandai2 jaga hati. diri ini mula merasa cemburu dan gila kuasa. masalahnya, diri ini mahukan sesuatu yg dari awal lagi bukan dicipta utk diri ini. tetapi mengapa di cari? mengapa di seru?

wahai diri sendiri, sedarlah engkau. ini mungkin balasan utk kesilapan yg kau lakukn pada org lain. akhirnya kehebatan memakan diri. biarlah benda yg bukan kau punya pergi kepada yg sepatutnya, yg lebih berhak. kehadiran kau dlm benda itu hanyalah habuk di atas meja. ka akan di lap bila2. bangunlah wahai diri. tunjukkan kekuatanmu. jangan kau kalah dlm permainan yg kau cipta. seseungguhnya kalah atau menang terletak di tanganmu. mahukah kau kalah dgn kelemahan diri sendiri?

0 comments

Post a Comment

dianne's life | Powered by Blogger | Entries (RSS) | Comments (RSS) | Designed by MB Web Design | XML Coded By Cahayabiru.com